Home

Wat goed dat je deze stap neemt.

De grootste hobbel is genomen. Je voelt je al langer niet meer zoals je was. En misschien wel door signalen uit je directe omgeving zie je in dat het zo niet langer meer door kan gaan. Dus op zoek naar hulp en ondersteuning bij je burn-out klachten. Maar wat nu!

Een belangrijke vervolgstap.

Ik weet als ervaringsdeskundig burn-out coach dat het van essentieel belang is om de volgende stappen te maken onder begeleiding van iemand die je vertrouwd en als prettig ervaart.

Kennismaken is noodzakelijk en daarom altijd gratis en vrijblijvend.

Om te ervaren of ik de geschiktheid heb om jouw coach te mogen zijn, is een kennismaking bepalend en daarom met mij altijd vrijblijvend en gratis. Dus neem gelijk de vervolgstap en maak een afspraak voor een kennismaking. Dat kan bij mij, bij jou of op een neutrale locatie in Haarlem.

Klik hier en maak een afspraak
Klik hier en maak een afspraak

Maar wat is nou een burn-out?

Burn-out is een term voor het gevoel ‘opgebrand zijn’. Je hebt geen energie of motivatie meer voor de dagelijkse bezigheden en werk. Je hebt last van vage vervelende lichamelijke en psychische klachten. Het stadium waarmee het begint noemde we vroeger overwerkt, overspannen of oververmoeid zijn. Het is dus beter om er op tijd bij te zijn.

Dit zijn enkele symptomen:

  • slapeloosheid
  • hoofdpijn
  • prikkelbaarheid
  • vermoeidheid
  • darmproblemen
  • (onder)rugpijn
  • nek- en schouderpijn

Lees verder voor meer details en informatie hierover

Vraag!

Heb ik burn-out klachten?

 

Stel jezelf de volgende vraag:

Voel ik mij lichamelijk (fysiek) en psychisch leeg en uitgeput?

Bij burn-out klachten is er al vaak een langere periode van stress, spanning en (werk)druk aan vooraf gegaan. Iedereen heeft daar een eigen manier om mee om te gaan. Jouw persoonlijkheid en omgevingsfactoren spelen hierin een belangrijke rol.

 

Burn-out klachten zelftest

Lees verder

Onderscheidt

Coaching is geen psychotherapie

Een coach is geen psycholoog of psychiater. Er is een verschil tussen deze vormen van therapie en de begeleiding van een coach.

Coaching is gericht op het verkrijgen van inzichten in gedachten en emoties om zo actief gedrag te veranderen. Het is een praktische benadering, waarbij jouw specifieke situatie het uitgangspunt is.

Er wordt verondersteld wanneer je gecoacht wordt dat je mentaal gezond bent en zelf de capaciteiten hebt om te veranderen. Hierbij staat jouw eigen inzet centraal.

Lees verder

Geschiktheid

Waarom ben ik die geschikte coach?

Als coach help ik je vooruit en weet uit eigen ervaring wat het is om  burn-out klachten te hebben. Deze ervaringsdeskundigheid geeft mij die geschiktheid

Anders coachen door ervaringsdeskundigheid

Ik werk niet volgens bekende methodieken en kennis uit boeken. Iedereen is een uniek persoontje en ondanks de overeenkomsten bij hebben van burn-out klachten is de aanpak altijd verschillend. Daarom improviseer ik en pas de behandeling aan zodat het bij jouw persoonlijkheid past.

Daarbij komt nog dat je mij niet hoeft uit te leggen wat je voelt en bedoelt. Aan één woord van jou heb ik al genoeg. Dat maakt het dat ik die geschiktheid heb om jouw burn-out coach te zijn.

Andere manier van werken

Mijn werkwijze beperkt zich dan ook niet tot coachen alleen. Ik zoek het in de combinatie met andere technieken zoals massage (stijfheid), Shiatsu (laag energieniveau d.m.v. Chinese elementenleer) en voedingsleer (verbetering weerstand en chemie) en vul dat aan met mijn brede eigen ervaring.

Lees verder

Vormen van coaching

Gratis kennismaken

De eerste stap is gezet. De tweede is het vinden van de juiste coach die bij jou past. Een kennismaking is daarom bij mij altijd vrijblijvend en gratis.

Face-to-Face coaching

Het tegenover elkaar zitten gaat verder dan het alleen uitwisselen van woorden. Het versterkt de interactie en bouwt het vertrouwen op.

Wandelcoaching

De kracht van de natuur is helend. Tijdens een uitgebreide wandeling gecoacht worden. Het is een plezierige ontspannende methode.

Telefonisch coaching

Met telefonisch contact hoor je ook de toonzetting, nuanceverschillen en twijfels. Het is een goed alternatief i.p.v. tegenover elkaar zitten.

Coaching via chat

Het is niet altijd nodig om tegenover elkaar te zitten. Denk aan extra begeleiding, evaluatie, adhoc situatie of bij te weinig tijd.

Coaching via email

Soms is het prettiger om rustig na te denken om  je verhaal te formuleren en dat te kunnen doen op het moment dat het jouw het beste uitkomt.